نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

اصلاح ۲ خط اتوبوس‌رانی برای مسیر توس مشهد به میدان آزادی

  • کد خبر: ۹۵۷۹۸
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
اصلاح ۲ خط اتوبوس‌رانی برای مسیر توس مشهد به میدان آزادی
ساکنان منطقه منفصله توس که تا پیش از این می‌توانستند با خطوط اتوبوس رانی فقط تا پایانه فردوسی تردد کنند، با اصلاح مسیر دو خط ۲۰۲ و ۲۰۵، از آخر همین هفته می‌توانند با امکان تسهیل در تردد، تا میدان آزادی از خطوط اتوبوس رانی استفاده کنند.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ ساکنان منطقه منفصله توس که تا پیش از این می‌توانستند با خطوط اتوبوس رانی فقط تا پایانه فردوسی تردد کنند، با اصلاح مسیر دو خط ۲۰۲ و ۲۰۵، از آخر همین هفته می‌توانند با امکان تسهیل در تردد، تا میدان آزادی از خطوط اتوبوس رانی استفاده کنند.

در این زمینه رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بنا به درخواست‌های اهالی بولوار آرامگاه فردوسی، بولوار شاهنامه و بولوار توس این اصلاح خطوط در جلسه کمیسیون توس و با حضور نمایندگان سازمان اتوبوس رانی بررسی شده است.

مجید طهوریان عسکری ادامه داد: علاوه بر اصلاح خطوط ۲۰۲ و ۲۰۵، در نظر داریم تا با ایجاد یک خط جدید، زمینه تردد مستقیم مسافران از آرامگاه فردوسی به پایانه وکیل آباد را نیز فراهم کنیم. وی افزود: برای دسترسی آرامگاه فردوسی به بولوار آیت ا... هاشمی رفسنجانی (میثاق)، خط سه قطارشهری، پایانه الهیه و پایانه وکیل آباد و استفاده از ظرفیت گردشگری آرامگاه توس و محدوده وکیل آباد به پایانه وکیل آباد، پیشنهاد ایجاد خطی جدید نیز مطرح شده است.

به گفته طهوریان، با ایجاد این خط، زائران هم می‌توانند از طریق خط یک قطارشهری خود را از نزدیکی حرم به بولوار وکیل آباد برسانند و هم از طریق خط جدید، به آرامگاه فردوسی بروند و به این ترتیب دسترسی خوبی هم برای ساکنان بولوار آرامگاه و هم زائران جهت حرکت در سه مسیر زیارتی و گردشگری مشهد (حرم، وکیل آباد و آرامگاه فردوسی) ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در این مسیر اتوبوس از آرامگاه فردوسی وارد جاده قدیم می‌شود و از تقاطع بولوار خادم الشریعه و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) وارد بولوار آیت ا... هاشمی رفسنجانی (میثاق) می‌شود و این یعنی در آینده دسترسی به خط سه قطارشهری مشهد که از شهرک ابوذر تا الهیه تردد می‌کند نیز مهیا می‌شود.

در ادامه مسیر نیز از تقاطع چندسطحی آزادگان و میدان نمایشگاه عبور می‌کند و درنهایت به پایانه وکیل آباد می‌رسد. برای نام گذاری این خط نیز پیشنهاد دادیم به دلیل اینکه روز گرامیداشت فردوسی ۲۵ اردیبهشت است و عدد اتوبوس‌های منطقه آرامگاه با شماره ۲ آغاز می‌شود، شماره این خط ۲۲۵ باشد.

اولویت با اصلاح ۲ خط

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد نیز با بیان اینکه قرار است دو اصلاح خط برای تسهیل در تردد ساکنان بولوار توس و آرامگاه فردوسی ایجاد شود، افزود: اکنون خط ۲۰۲ از آرامگاه فردوسی به میدان فردوسی و خط ۲۰۵ از میدان شاهنامه به میدان فردوسی در حال تردد است.

علی اصغر نیشابوری ادامه داد: برای خط ۲۰۲ و در اصلاح مسیر می‌توان مسیر تردد را از آرامگاه فردوسی تا پایانه آزادی امتداد بدهیم تا شهروندان نیز در صورت تمایل از طریق خط ۱۰ اتوبوس رانی (با سرفاصله زمانی هفت تا هشت دقیقه) و همچنین خط یک قطارشهری خود را به پایانه وکیل آباد برسانند.

خط ۲۰۵ از آرامگاه فردوسی

وی افزود: برای خط ۲۰۵ نیز می‌توان ابتدای مسیر را به جای میدان شاهنامه، آرامگاه فردوسی قرار داد تا پس از میدان فردوسی، شهروندان با خط ۲۰۲ بتوانند خود را به میدان آزادی برسانند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد با اشاره به اینکه هرکدام از این دو خط نزدیک به ۲۰ دستگاه اتوبوس دارد، اظهار کرد: پیش از آنکه بخواهیم خط جدیدی در مسیر آرامگاه فردوسی به پایانه وکیل آباد ایجاد کنیم، باید مطالعات اصلاح خطوط را تکمیل و اتوبوس‌های جدید نیز به ناوگان تزریق کنیم و چنانچه درخواست‌ها برای ایجاد خط جدید زیاد باشد، می‌توانیم از خطوط میدل باس استفاده کنیم.

البته با اصلاح این دو خط، مسافران می‌توانند خود را به پایانه وکیل آباد برسانند. وی تصریح کرد: اکنون و بدون تکمیل مطالعات بازنگری خطوط از یک سو و کم کردن از اتوبوس‌های خطوط دیگر به نفع ایجاد خط جدید، باعث ایجاد نارضایتی در میان مسافران خطوط می‌شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->